'המשקפיים' של 'קול חי': מדור הברנז'ה הכי בועט ברשת מסכם שבוע

בעל המשקפיים 6 Comment on 'המשקפיים' של 'קול חי': מדור הברנז'ה הכי בועט ברשת מסכם שבוע
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ל'משקפיים' היו השבוע את כל הסיבות הטובות לעוף על עצמן. גם בגלל סופת הרוחות, הגשמים ומעט השלגים שפקדה את אזורנו, וגם בעקבות ההצלחה המטאורית של המדור, והתגובות הנלהבות אליהם זכה מכל עבר.

בדיוק לימים כגון אלו, נברא החוט שקושר את ה'משקפיים' לעורף הנוקשה והמחוספס. אותו עורף הידוע לשמצה, שמופנה לחבריו עם בא סוף השבוע, וכולל התעלמות מכל בדל ידידות ואחווה, ודחיית בקשות ותחינות לצנזור תמונות או החלפתן במביכות פחות – למען עשות מלאכתנו נאמנה, והצגת האמת העירומה של אחורי הקלעים של הברנז'ה.

ח"כ אורי מקלב לא נותן לחזותו הסגפנית משהו, להשפיע על קניותיו לשבת, אותם הוא יודע לערוך בחנויות האוכל המשובחות של ירושלים. מקלב נצפה מעמיס ממיטב המעדנים ב'הדר גאולה' הירושלמית.

נציגם המסור של מרנן ורבנן, זוכה לקדש שם שמיים גם בקניותיו. ככה זה כשהתמזל מזלך לחלוק את התור לקופה עם ירח טוקר, שחרף התבוסה לרבנות הטוויטר, לא החליט על פרישה מהחיים הטוויטריים, והעלה את תמונת הח"כ הדגלאי ממתין בקופה. עוף השמיים הוליך את הציוץ עד ח"כ שלי יחימוביץ' שביקשה כתובת מדויקת וטלפון של החנות, בנימוק: "זה אוכל הילדות שלי, הכי אוהבת, והיחיד שלא טובה בלבשל בעצמי".

CZT9wfrWQAAwXKK

גם בעוד שנתיים, עשור או יובל, בשעה שידיות 'המשקפיים' כבר יחלידו, עדיין תזכו לקבל תיעוד של הקונספט המוכר ביותר במגזר: עיתונאים, ליל שישי, צ'ולנט ופונוביז'. והפעם: ישראל כהן ואיתי גדסי מארחים את העיתונאי ירון לונדון והשרה לשעבר יולי תמיר.

CZRyRt5WkAUU6PZ

c5dd4335a3f1cda5d1818b26ba11d5df

מי לכם מבין ומכיר כי הכל בחיים הוא עניין של נקודת מבט יותר מ'המשקפיים', שמגלים הבנה ואמפתיה לבחירה של יובל דיין ונועה ירון – לשעבר מבכירי הבוהמה הישראלית, וכיום מחזירים בתשובה פופולריים – לחגוג את את ט"ו בשבט דווקא באוקראינה, שם נצפו בוחנים את העצים של אומן, ושותים מנהרו של רבי נחמן.

ל'משקפיים' יש יריבות קשה וארוכת שנים עם שני אישים שבחרו להיפטר מהם, ולעשות ניתוח להסרתם. אך כשיעקב מרגי ואלי ישי נפגשו בבר המצווה לבנו של הדובר המודח אלון נוריאל, מחלו ה'משקפיים' על כבודם, ותיעדו את האירוע הנדיר, למען הרבות אחווה, שלום ורעות.

951789d27f1197882effe586bb7798cd

איש ארגון חסדי שבתאי ובעל הצימרים המפורסמים במירון, יוסי זליקוביץ, היה נדבך מרכזי בביקורו של שר התיירות יריב לוין בצפון. 'המשקפיים' תכננו לארגן הפגנה עם שלטי "הון-שלטון-גליל תחתון", אך אז נזכרו כי מירון נמצאת בכלל בגליל העליון. וכך המפגש בין בעל הצימרים המיתולוגי לבין השר הממונה על התחום, עבר באופן חלק.

תמונה

אחת מנקודות השפל בחייו של 'המשקפיים' היו כשנאלץ לסגור את עסק היבוא המקרטע ששכן באזור התעשייה בלוד. למרבה האבסורד, כאב הראש הגדול היה כיצד להיפטר מהריהוט המשרדי המשובח, אותו היה עליהם לפנות. מי שנחלץ לעזרה היה האיש, הקסקט והחיוך, הלא הוא הרב יעקב גלויברמן, שחיש מהר שלח את משאיתו המפורסמת.

מתוף רגש הכרת הטוב, ניאותו 'המשקפיים' להצטרף לביקורו של השר אריה דרעי השבוע בביתו של גלויברמן בלוד, ואף לתעד את השר צופה בעניין רב בתמונותיו של הרבי זיע"א המעטרות את קירות הבית.

תמונה (1)

כל מי שאי פעם התקרב לאולפני 'קול חי' בשעת דמדומי חמה, מכיר אותו היטב. הוא מאיים ומלטף, אסרטיבי ואגרסיבי, נוקשה ונינוח. אתה יכול להיות באמצע שידור, הפקה או פגישה חשובה – נחת זרועו תשיג אותך וממנה לא תוכל להימלט. כי כשצריך לארגן מניין לתפילת מנחה, אפרים דוד הוא האיש שבמסירות ובחן השמורים אך לו, יצליח להרים את הפרויקט ולקבץ תחתיו עשרה מתפללים.

זו גם הסיבה ש'המשקפיים' כלל לא התפלאו לראות את הרל"ש והקומזיציונר אפרים דוד עומד בשדה התעופה, עטור בטלית ובתפילין ומחפש מניין לתפילת 'שחרית'. ברור שהוא השיג.

20160119_095655

אף לא אחד מהמבקרים החרדיים הרבים באילת בשבת שעברה, יכול היה להתעלם מנוכחותו מלאת האנרגיות של האיש והמיקרופון אשר גרייבר. בטיולים ובמלון, בשירים ובנסיעות, גרייבר תמיד היה שם מלא שמחה ונוכחות.

'המשקפיים' שהצטרפו לשיט בהובלת גרייבר, כמעט ושקעו במצולות ים סוף, עקב נהיגתו הפראית ומלאת האנדרנלין. 'המשקפיים' קורא ל'רשות הלאומית לבטיחות בדרכים מזכירה', לפרסם כללים לנהיגה בטוחה גם באוניה.

5d55769edbc2aca98931ac19d212a9aa

חבר הכנסת החדש והמסקרן של ש"ס יגאל גואטה הודיע עם כניסתו למשכן, כי הוא מצטרף לחכי"ם שמוותרים על העלאת שכרם. אולי זו הסיבה שהוא נצפה השבוע בשווארמה העממית של 'הלו תימן' ביציאה מירושלים, ולא במסעדת יוקרה, כפי הנהוג במחוזותינו.

ובהזדמנות זו, המדור סבור כי מסירת מספר הטלפון האישי הוא עניין לחכי"ם מיהדות התורה. לנציג מפלגת השקופים ראוי יותר לפרסם את ספרות כרטיס האשראי, למען יוכל ילד רעב לעשות בו שימוש.

הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי והפוליטי של 'בחדרי חרדים' עקיבא וייס הצטרפו לפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו שביקרה השבוע בקפריסין. אם אתם מוותרים על הזכות לחלוק קורת גג אחת עם ראש ממשלה שלא ממש דואג לקורת הגג שלכם, תדעו שמלבד השהות לצד נתניהו, הגיחה הקצרה לא כללה אף פינוק, עד כדי התבטאות קשה של אחד העיתונאים: "אפילו לדיוטי פרי לא הגענו" עכ"ל.

השניים נעמדו לסלפי עם עורך חדשות החוץ של ערוץ 2 ערד ניר, ונראו פוטוגניים מתמיד. 'המשקפיים' הביטו אל מעבר לתמונה, וגילו כי מבין השלשה, גדסי הוא החריג. בעוד עקיבא וייס היה מוכר בעבר כאבי שיף, וערד ניר נולד כערד הלבר, כתב 'קול חי' הוא היחיד שלא שינה שמו.

תמונה (2)

'המשקפיים' מראים לכם את הדרך החוצה, וקוראים לכם לחזור לבישולים ולקניות. נפגש כאן שבוע הבא, עם כל הידיעות החמות. נשמח שתקחו חלק פעיל במדור, ותשלחו לנו תמונות וידיעות למייל [email protected]



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    חזק הכתבה האחרונה

  2. 2

    איתי גדסי אגב התחיל בשם 'יוסי ספיר' לידיעת הכותב..

  3. 1

    לאשר גרייבר, לא יפה להגיד שאתה לא מרגיש טוב, ולנסוע לטיול, כמו"כ אילת הוא מקום שגדולי ישראל אסרו ליסוע אליו, ולפי דעתי היית להתבייש לפרסם את זה, בוודאי לא להעלות תמונה.